24 Ocak 2009 Cumartesi

Vuruldu Ey Halkı, Unutma Onu!
16 yıl önce bugün arabasında alçakça bir bombalı saldırıya kurban giden yürekli gazeteci Uğur Mumcu,vurulduk ey halkım unutma bizi adlı manifesto gibi yazısının sonunda şöyle sesleniyordu:

Bir gün mezarlarımızda güller açacak ey halkım, unutma bizi. Bir gün sesimiz, hepinizin kulaklarında yankılanacak ey halkım, unutma bizi. Özgürlüğe adanmış bir top çiçek gibiyiz şimdi, hep birlikteyiz ey halkım, unutma bizi..

unutma bizi...

Uğur Mumcu öldüğünde yedi yaşındaydım,yaşım gereği yazılarını okuyamadım,ama fikirlerini,görüşlerini öğrendim,bulduğum yazılarını elimden geldiğince okumaya çalıştım. Onun en sevdiğim sözü ‘'bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olanlar''' sözüdür.''Katiller düzeni ve hırsızlar demokrasisi'' sözü de onun bir yazısında geçer,sloganlaşmıştır.

Sakıncalı Piyade adlı kara mizah örneği kitabını gülerek, keyifle okumuştum.Aslında bu kitaptan alıntılar yapacaktım,ama kitabı bulamadım.Bu kitapta 12 Mart döneminde bir yazısında kullandığı "ordu uyanık olmalı" sözleriyle orduya hakaret etmek, sosyal bir sınıfın öteki sosyal sınıflar üzerinde tahakkümünü kurmak suçunu işlediği iddiasıyla hapis yattığı dönemde ve daha sonra sakıncalı piyade eri olarak askerlik yaptığı dönemde başından geçen trajikomik olayları anlatıyordu.Hoş gelişler ola Mustafa Kemal Paşa türküsünde geçen sağdan sola soldan sağa al da bayrağı düşman üstüne bölümünü yazdığından dolayı;soldan sağa

bayrak sallıyor,sınıf tahakkümü kurmaya çalışıyor diye suçlandığını bu kitabında yazmıştı.Bu kitabında en komik bölüm,anayasayı tagyir,tebdil ve ilga etmekle suçlanan bir köylünün,‘'biz öyle bir şey yapmayız,yapmışsa şehirliler yapmıştır demesiydi''.Daha sonra neden içeride yattığını soran bir mahkuma ‘' anayasayı tangır tungur etmişiz'' demiş olması da beni çok güldürdü.

Uğur Mumcunun Mehmet Barlas' la,Çetin Altan ve oğullarıyla olan tartışmaları da Hasan Cemal'in Cumhuriyeti çok sevmiştim kitabında okumuştum,kitapta altını çizip,küçük notlar aldığım bölümlere bugün bir daha baktım.Uğur Mumcu,Çetin Altan'a beynini içki şişesinde yemiş Marksist dönek,oğullarına liberal tosunlar;Mehmet Barlas'a hoş Memo,boş Memo,liboş Memo demiş,onlar da onu Mitçilikle,muhbirlikle,ajanlıkla suçlamış.Uğur Mumcu,yazısını bir türlü bitiremeyen Hasan Cemal'e ‘'senin ittihatçı deden(Cemal Paşa) bu süre içinde darbe yapardı diye takıldığını da bu kitapta okudum.Hasan Cemal'e silah taşıyoruz ama ne işimize yarayacak demiş,maalesef işine yaramadı.Yakınlarının koruma tut önerilerine rağmen koruma tutmamış.

Uğur Mumcunun Nazlı Ilıcakla tartışmaları da baya hararetli olurmuş. Uğur Mumcu ve eşi Güldal hanım, evliliklerinin ilk yıllarında bir toplantıda Nazlı Ilıcak'la karşılaşırlar. Güldal Mumcu'yu ilk kez gören Nazlı Ilıcak, Uğur Mumcu'ya döner, "Eşiniz pek güzelmiş" der.
"Evet" der Uğur Mumcu, "İşin güzelini siz sağcılar seçiyorsunuz, bize de eşin güzelini seçmek kalıyor!"

Bugün Uğur Mumcu cinayeti hala aydınlatılamadı,açıklayacağı belgeler derin devleti mi rahatsız etti,yoksa irticai örgütler mi öldürdü?Bu soru işaretleri hala kafalardan silinmedi.Mehmet Ağar,Güldal Mumcu'ya bir tuğla var,çekersem duvar yıkılır dediğinde Güldal Mumcu,''yıkın o zaman bu duvarı'' deyince,''yapamam Güldal'' demiş,evet o duvar hala yıkılamadı.O duvarın altında kalmaktan korkuldu.

Susurluk ve Ergenekon ilgisiz kişi ve olaylarla sulandırılmaktayken Uğur Mumcu,devlet içindeki çeteleri,çetelerle ilişkisi olanları bugün yaşasaydı belgeleriyle açıklardı.

Tükenmez,insanlarda sevgi,

Tükenmez ,insanlarda gerçek,

Ve sakıncalı da olsa gelecek

İnsanların güzel günleri!...

Uğur Mumcu

Bu yazıyı yazarken Selda Bağcan'ın hafızama yerleşmiş türküsünü hüzünle dinliyorum,uğurlar olsun diyorum.

Selda Bağcan - Uğurlar Olsun

Bir Pazar Sabahıydı Ankara Kar Altında
Zemheri Ayazıydı Yaz Güneşi Koynunda
Ucuz Can Pazarıydı Kalemim Düştü Kana
Zalımlar Pusudaydı Bedenim Paramparça
Ucuz Can Pazarıydı Kalemim Düştü Kana

Uğurlar Olsun Uğurlar Olsun
Hüzünlü Bulutlar Yoldaşın Olsun
Bir Keskin Kalem Bir Kırık Gözlük
Yürekli Yiğitlere Hatıran Olsun

Çevirdim Anahtarı Apansız Bir Ölüme
Şarapnel Parçaları Saplandı Ciğerime
Ucuz Can Pazarıydı Kan Doldu Gözlerime
İsimsiz Korkuları Katmadım Yüreğime
Bembeyaz Doğruları Yaşadım Ölümüne

Uğurlar Olsun Uğurlar Olsun
Hüzünlü Bulutlar Yoldaşın Olsun
Bir Keskin Kalem Bir Kırık Gözlük
Yürekli Yiğitlere Hatıran Olsun

Arda Girgin

http://muhibbi.bloggum.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder